maandag 24 maart 2014

OEFENINGEN

1. Ana is een meisje van 16jaar en vraagt zich af of ze alleen kan wonen. Ze woont in West-Vlaanderen. Naar welk CAW zal ze kunnen gaan? Noteer de naam en plaats van het CAW.

2. Ik ben een alleenstaande mama en heb een dochter die net 1 jaar geworden is. Ik stel me vragen omtrent haar huilgedrag, ze houdt me al een paar weken elke nacht wakker. Kan ik dan terecht in een CKG? En zoja, waar kan ik een CKG vinden in de buurt van Antwerpen?

3. Dit liedje gaat over een jongen met ADHD. Bij welke organisatie kan deze jongen terecht? (luister gerust naar het liedje, het is een vrolijke afwisseling).



EXTRA OPDRACHTEN

1. Tuur is een jongen van 9jaar en woont Leuven. Zijn ouders denken dat er iets mis is met hem, ze denken dat Tuur een autismespectrumstoornis (ASS) heeft. Waar kunnen de ouders terecht met hun vraag?

2. Er zijn problemen thuis met Joris, zijn mama weet niet wat er aan de hand is met hem. Het is niet meer leefbaar thuis omdat Joris vaak woedebuien heeft en loopt dan gewoon het huis uit. Mama en de consulent van het comité voor Bijzondere Jeugdzorg willen dat Joris een tijdje geobserveerd wordt om te kijken wat er juist aan de hand is. Welke organisatie zal mama best kunnen contacteren? En is het mogelijke om in Vlaams-Brabant naar die voorziening te gaan? Zoja waar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten